Jean Paul Gaultier opent pop-upstore in Bijenkorf
bezig met laden...
“Als premium
In de tijdelijke shop-in-shop zullen T-shirts voor dames en heren, luxe lederwaren met Gaultier’s herkenbare tattooprint, sieraden in zeemans stijl en accessoires als paraplu’s en sleutelhangers verkrijgbaar zijn.
Behalve een tijdelijke winkel richt de Bijenkorf ook voor de gelegenheid drie etalages in met ontwerpen van Gaultier en worden delen van het pand voorzien van zijn handelsmerk: de blauw-witte Bretonse streep.
De couturier zelf zal een besloten foto- en signeersessie houden tijdens de opening van de pop-upstore. Klanten van de Bijenkorf maken kans op een ontmoeting met de Franse couturier door mee te doen met een speciale Jean Paul Gaultier actie via Pinterest.
De twee personen die volgens de Bijenkorf het meest creatieve, originele op Jean Paul Gaultier geïnspireerd board maken, ontvangen een boek dat gemaakt is over zijn carrière en mogen dit tijdens de opening door de ontwerper laten signeren.
De samenwerking met Gaultier maakt onderdeel uit van de strategiewijziging van de Bijenkorf. Sinds vorig jaar focust het modebedrijf op een premium aanbod van merken. Naast Gaultier heeft de Bijenkorf de afgelopen tijd honderd nieuwe luxemerken geïntroduceerd, zoals Maje, Sandro, Agent Provocateur, Givenchy (tassen), Isabel Marant (schoenen), Alexander Wang (schoenen en tassen).
De tijdelijke winkel is een slimme zet van de warenhuisketen om te kunnen profiteren van de belangstelling voor Gaultier vanwege zijn solotentoonstelling in de Rotterdamse Kunsthal. In het retrospectief zijn ruim 140 creaties vanaf de vroege jaren zeventig tot nu te zien. Het merendeel van de ontwerpen is nooit eerder tentoongesteld, zoals bruiklenen van Madonna en Pedro Almodovar.
‘The Fashion World of Jean Paul Gaultier: From the Sidewalk to the Catwalk’ is van 10 februari tot 12 mei 2013 te zien is in de Kunsthal in Rotterdam.