Koton: een erkend succesverhaal
bezig met laden...
Een retail success story is een titel die het merk eer aandoet. Want Koton werd opgericht in 1988 en groeide sindsdien uit tot een internationaal merk met met ruim 170 eigen winkels en meer dan 600 verkooppunten wereldwijd.
Onder de paraplu van het merk Koton, zijn er drie sublabels opgezet: Olé, voor jonge vrouwen, Smart, gericht op vrouwen met gedistingeerde smaak, en Koton Men, een herenlijn voor mannen tussen de 25-35.
Het merk richt zich op jonge mensen met een individuele smaak, wat op de website van Koton wordt omschreven als een Urban Yuppie Attitude. Dat blijkt te werken, getuige de enthousiaste consumentenreacties verspreid over het internet. "Koton is een superleuke winkel!" zegt Katre op Turksnl.net. "Vooral de schoenen van Koton zijn erg mooi. Jammer dat er geen Koton in Nederland is!"
Vooralsnog blijft dat ook zo, laat de afdeling PR van Koton weten. Het enige West-Europese land waar de kleding wél een eigen winkel heeft, is Duitsland; een land dat bekend staat als geliefde vestigingsplaats voor mensen van Turkse origine. Verder zoekt Koton zijn klandizie liever in de opkomende economieën: Rusland, Oost- Europa en verschillende Arabische landen.