Mannenmode: Bier en voetbal tijdens het winkelen
bezig met laden...
Only for Men,
De komende vijf jaar wil Only for Men verder uitbreiden, van tien winkels naar vijftien filialen. Het doel: landelijke dekking, vertelt commercieel directeur Arthur Feenstra. Volgend jaar moet een nieuwe grote winkel in het Brabantse dorp Reusel openen.
Mode voor stoere binken op glanzende bolides
Momenteel is de belangrijkste winkel van Only for Men de ‘Mensperience store’ in Doesburg. In het pand van 1350 vierkante meter zijn 28 shop-in-shops gevestigd, van merken als Tommy Hilfiger, Superdry en State of Art, verdeeld over twee verdiepingen. Tot dus ver geen uniek concept, meent Arthur Feenstra. “Maar we hebben een monumentaal gebouw en werken samen met lokale ondernemers.” Zo was de barbier van het stadje – de plaats met 10.000 inwoners wierf in de dertiende eeuw stadsrechten – een ware held. “Hij had veel trouwe klanten. Door Bennie’s Barber Shop te betrekken bij Only for Men hebben we veel traffic naar de winkel gekregen. Hetzelfde geldt voor een lokale horecaondernemer.”Only for Men in Doesburg werd als een kroeg. Bijna elke maand is er bovendien een event. Zo trok het weekend met de ‘Smaak van Doesburg’ volgens Feenstra 3500 bezoekers. En op een feestje met toys for boys - denk: motors en glanzende bolides - kwamen 2500 stoere binken af. “Het is wel een enorm karwij,” zegt de commercieel directeur over de festiviteiten. De mannenmodeketen heeft daarom een speciaal eventteam. Feenstra: “Het levert ook veel op. Met een evenement bereiken we de hele streek, we halen de regionale pers en bouwen naamsbekendheid op.”
Van
Only for Men weet wat mannen willen
De mannenmodemarkt is volgens Feenstra flink veranderd sinds vader Piet begon met Outlet for Men, vooral door de opkomst van internetshoppen. “Er vallen momenteel spelers weg, maar er komen ook weer merken en winkels bij. Zelf hebben we veel geïnvesteerd in een onlineshop, dat loopt goed. We testen ook webzuilen in de winkels, zodat klanten in de fysieke vestiging online producten kunnen bestellen.” Feenstra ziet ook dat het winkelpersoneel belangrijker is geworden. “Zij maken het verschil tussen fysiek winkelen en internetshoppen.”Voor mannen is het belangrijk dat ze goed advies krijgen als ze kleding kopen. En verder zijn ze volgens Feenstra vooral lui. Ze willen hun auto pal voor de ingang zetten en maar naar één winkel voor al hun aankopen. Hoe ze de man nog meer bedienen? “We hebben de openingstijden van onze winkels aangepast. Vanaf nu hebben we twee keer per week koopavond.”
Lees ook over mannenmode:
De kleding van een gentleman
Uitgesproken accessoires
De nonchalante stijl van Raafh
Yasmine Esser