• Home
  • V1
  • Leads
  • Modebloggers in huid van winkeliers met eigen webshop

Modebloggers in huid van winkeliers met eigen webshop

bezig met laden...

Scroll down to read more

Leads

Sabrina Meijer van AfterDRK, Debbie Nuchelmans van Sixfeetfromtheedge en Joyce Meursing van Justlikesushi; ze maken foto's van hun outfits, zitten front row bij Fashion Weeks en de bloggers hebben nu ook een eigen webshop.

Een goed initiatief, meent Anna Nooshin, onderneemster en samen met uitgeverij Wayne Parker Kent oprichter van NSMBL.nl. “Heel slim om op die manier je bedrijf uit te breiden.”

Het be

gon als een grapje, zegt Anna Nooshin. Samen met haar collega’s van online magazine NSMBL besloot ze haar garderobe te verkopen. Inmiddels staat Bar Italia in het centrum van Amsterdam, iedere maand in het teken van de NSMBL Super Sale met kleding van bekende Nederlandse modebloggers.

Ook heeft Nooshin haar eigen webshop geopend via Tictail, een platform waarop iedereen eenvoudig een eigen internetwinkel kan beginnen. Ze verkoopt persoonlijke kledingstukken. “Het zijn stukken die ik al jaren heb of die ik impulsief heb gekocht en die niet meer ‘mij’ zijn,” zegt ze. “Ik besloot mijn garderobe online te zetten na de eerste sale van NSMBL. Ik had nog zoveel kleding over. En niet alle lezers wonen natuurlijk in Amsterdam, waar het evenement was.”

Bloggers van CreatorsofDesire.com startten nieuwe webshop

Het is niet voor het eerst dat modebloggers in de huid van retailers kruipen. De fashionista’s van het platform CreatorsofDesire.com startten in 2011 al een eigen webshop. Niet met hun eigen kleding, maar met collecties van jonge ontwerpers. Inmiddels staat de shop on hold vertelt Anouk Bos, initiatiefnemer van CreatorsofDesire.com. “Binnenkort starten we met een nieuw concept. We gaan in onze webwinkel samenwerkingen aan met grote webshops. Onze bloggers maken de selectie van musthaves en zo is het voor de consument makkelijker shoppen in een overvolle markt aan online producten. Wij ontvangen een vaste prijs voor promotie, samen met een commissie per verkocht artikel. We doen dit omdat er een grote vraag is vanuit online winkels naar content.”

Eerder lanceerden de bloggers Andy Torres, Chiara Ferragni en Carolina Engman al een webshop. Onder de naam Werelse brachten de drie dames uit Amsterdam, Milaan en Stockholm kledingstukken geïnspireerd op hun persoonlijke stijl en belevenissen. Inmiddels is er online niets meer terug te vinden over Werelse. Andy Torres is aan het reizen voor haar blog en heeft geen tijd om uitleg te geven.

Webshops van bloggers: concurrentie voor modewinkels?

In de Verenigde Staten zijn volgens Nooshin een aantal bloggers met een grote webshop. “Ze hebben een distributienetwerk, inkoopmensen en klantenservice. Dat is nog niet het geval in Nederland. De meeste bloggers doen dit als hobby.” Winkeliers hoeven de modeliefhebbers met een eigen online winkel volgens de blogger nog niet als concurrent te beschouwen. “Mijn webshop is niet professioneel in de zin dat ik speciaal collecties inkoop. Ik vind het leuk om anderen blij te maken met mijn kledingstukken,” zegt ze.

De NSMBL

Super Sale gaat ook voorspoedig. Voor de laatste editie, die plaats vond op 26 oktober, hadden zich 420 mensen aangemeld via Facebook om te komen shoppen. Komt het succes door de populariteit van vintage kleding of door de bekende bloggers? “Ik denk een combinatie van beiden, het is altijd leuk om in de kast van een ander te mogen kijken, zeker als de prijzen heel laag zijn en je dus goedkoop kunt slagen. Daarnaast is het al geweldig als je je favoriete blogger kunt ontmoeten en een item van haar kan scoren. Ik vind het ook leuk de wereld zo groener te maken, in plaats van massaconsumptie te stimuleren.”

Foto’s: Tictail webshops van Anna Nooshin, Debbie Nuchelmans en Joyce Meursing