Moederbedrijf Wehkamp: minder winst, meer omzet in 2012
bezig met laden...
In totaal
De winst voor aftrek van interest, belastingen en afschrijvingen op activa en leningen kwam uit op 51 miljoen euro; een daling van 15 procent in vergelijking met het voorgaande boekjaar.
Het Zwolse bedrijf groeit vooral door m-commerce. Inmiddels is de omzet via mobiele telefoons en tablets goed voor 22 procent van de totale omzet. In het vorige boekjaar was dat nog 7 procent.
Online warenhuis Wehkamp ging het afgelopen jaar weer een aantal strategische samenwerkingen aan. De collecties van onder ander Mango, We Fashion, Steps en Manfield zijn nu te koop via de webwinkel. Wehkamp startte ook met modelvideo's bij producten. Door de nieuwigheid worden klanten geïnformeerd over de lengte en pasvorm van een kledingstuk. "Bij wehkamp.nl is de productpagina enorm belangrijk. Hier beoordeelt de klant voor een groot deel of het kledingstuk wel of niet aan de verwachting zal voldoen. Wij denken dat dit nog beter lukt door content op een alternatieve manier aan te bieden,"aldus Frank Swarts, contentmanager bij Wehkamp.
RFS verwacht in het gebroken boekjaar 2013 en 2014 een groei van omzet en winst te realiseren. Op hoeveel groei het bedrijf hoopt, is niet bekend gemaakt.