• Home
  • V1
  • Leads
  • New Look komt naar Nederland

New Look komt naar Nederland

bezig met laden...

Scroll down to read more
Leads

De Britse modeketen New Look komt dit jaar naar Nederland. Dat heeft Internationaal directeur Michael Lemner bevestigd. New Look is een fast fashion keten met betaalbare mode voor lage prijzen en winkels met een gemiddeld verkoopoppervlak van 500 vierkante meter.

De keten is sinds 2006 met dit concept behalve in Groot Brittannië ook actief in Frankrijk (zestien winkels) en België (zeven). Lemner noemt de goede prestaties in Vlaanderen als een van de redenen dat de keten nu naar Nederland komt. Het bedrijf is momenteel nog op zoek naar geschikte winkellocaties in ons land, waardoor de directeur niet kon zeggen waar en wanneer het eerste Nederlandse filiaal van New Look geopend wordt. New Look gaat de geplande winkels hier zelf exploiteren.

New Look ging in 1969 van start met de eerste winkel in Taunton, een middelgrote stad in het zuidwesten van het land. De eerste buitenlandse winkel ging 1988 open in Frankrijk, maar volgens Lemner was dat filiaal veel kleiner en niet te vergelijken met het huidige New Look. New Look stond van 1998 tot 2004 genoteerd aan de beurs in Londen. In 2003 nam het bedrijf de Franse keten Mim over. Beide winkelketens bestaan binnen de huidige organisatie nog steeds naast elkaar en volgens Lemner blijft dat ook zo. "De logistieke organisatie van Mim was van groot belang voor de expansie van New Look in Frankrijk." Mim heeft in Frankrijk 291 filialen.

Expansieplannen voor de rest van Noord-Europa (Duitsland of Scandinavië) zijn er nog niet. Op 13 februari gaat wel het eerste Russische filiaal open in Moskou. In het voorjaar volgt de lancering in Egypte. Verder heeft het bedrijf negentien franchisefilialen in Saudi Arabië, de Verenigde Arabische Emiraten, Koeweit en Bahrein.

In thuisland Groot Brittannië en Ierland heeft New Look 607 winkels en een marktaandeel van vijf procent in het damesmodesegment (casual en young fashion). Volgens gegevens van TNS Worldpanel heeft 37 procent van de Britse vrouwen een item van New Look in de kast. Ook online doet het bedrijf het goed. Uit de laatste kwartaalresultaten blijkt dat de Britse website in de topweek vlak voor Kerstmis 2008 meer dan 1,1 miljoen bezoekers heeft getrokken. De webshop wordt nog dit jaar ook in Frankrijk, België én Nederland geïntroduceerd.

Beeld: New Look