Nieuwe naam: Raafh
bezig met laden...
Bijzondere
Segment Refined+
Signatuur ‘Shabby chic’, daar snakten de bedenkers van Raafh naar. De combinatie van een double-breasted tailored jasje boven je favoriete broek past goed binnen die omschrijving. Andere onderscheidende producten zijn traditioneel afgewerkte jasjes en broeken in uitgesproken stoffen en street pyjama’s, die thuis maar zeker ook naar een feestje gedragen kunnen worden. Raafh richt zich op de man ‘tot 99 jaar’ met een zelfbewust, eigenzinnig en charismatisch karakter. Uitgangspunt zijn traditionele favorieten uit de mannengarderobe, die een karakteristieke now-a-day twist krijgen. Nadine Kooijman: “Wij geloven echt in evergreens, als tegenwicht voor de vele kortstondige trends in de mode. Kleding die een man telkens opnieuw wil dragen en die wellicht alleen maar mooier wordt met het verstrijken van de tijd. Raafh staat daarom niet voor een bepaalde leeftijd of doelgroep, het gaat ons veel meer om persoonlijkheid en de manier waarop een man zijn kleding draagt.”
Modefabriek “We hopen het aantal verkooppunten uit te breiden en de merknaam Raafh meer bekendheid te geven.”
Inspiratie “Het verhaal, en dus ook de inspiratie van Raafh, verandert niet elk seizoen. We werken natuurlijk wel steeds met nieuwe stoffen en kleuren. Voor de zomercollectie van 2013 hebben we gekozen voor geel, donkerblauw, ecru, offwhite, wit en faded blauwtonen.”
Bestseller “Dat zijn er meerdere, zoals een geel pak, een overhemd in wit en offwhite met een boordje, een faded linnen overhemd en ons pyjamapak.”
Natasja Admiraal
Dit is een voorpublicatie uit de beurseditie van FashionUnited Magazine die verschijnt op 17 juli.