Samenwerking Fashiolista en Facebook
bezig met laden...
Sinds november vorig jaar is Fashiolista, de Nederlandse modecommunity, bezig om Facebook meer te betrekken in het modeplatform. Er ontstond contact met het Facebook team in Londen en zo ontstond de applicatie, in navolging van spelers als Pinterest, Polyvore en Spotify. Facebook maakt zelf een selectie van de bedrijven die mogen integreren in de Timeline.
F
Het Nederlandse bedrijf timmert lekker aan de weg de laatste tijd. Eerder deze week werd een samenwerking met UnitedStyles.com bekend. Daarvoor werkte Fashiolista al samen met met modeconcerns als Hunkemöller, G-Star, Topshop en Asos. Ook is het bedrijf op zoek naar nieuwe kapitaalinjecties. Momenteel is Fashiolista deels gefinancierd door Atomico, het investeringsfonds van Skype oprichter Niklas Zennström. Daarnaast zijn vorig jaar ook een groep informele investeerders ingestapt, waaronder Marc Schröder en Michiel Muller.
Fashiolista is bezig met uitbreidingen naar Japan, Korea en Rusland. Nauta: “Ook zijn we druk met mobiele platforms en mogelijkheden voor iPhone en iPad. We zijn met grote dingen bezig.”
De modecommunity werd gelanceerd in 2010 in Amsterdam. Inmiddels heeft het bedrijf medewerkers in New York , Rio de Janeiro en Istanbul. Meer dan een half miljoen modeliefhebbers in meer dan honderdzestig landen wereldwijd gebruiken Fashiolista. Leden kunnen via het platform nieuwe mode-items zoeken, stijliconen volgen, de eigen modestijl delen en nieuwe items online aanschaffen.