Tumble ’n Dry vernieuwt huisstijl
bezig met laden...
Het
Het van oorsprong Amersfoortse bedrijf wil zich de komende jaren verder ontwikkelen als specialist op het gebied van kinderkleding. Een uitgebalanceerd merkenportfolio, posities in twaalf Europese landen en een sterk design- en ontwikkelteam moet de basis vormen voor verdere groei in het kindermodesegment.
De nieuwe stijl moet vooral 'tijdloze eenvoud' uitstralen. De huisstijl combineert natuurlijke kleuren en materialen met frisse tinten. Ook de namen van de collecties zijn veranderd. Mode voor kinderen van twee tot tien jaar - maat 92 tot 140 - heet vanaf nu Mid. Kinderen die in maat 116 tot 176 passen, kunnen terecht bij de collectie genaamd Hi. Aan het begin van de zomer werd al bekend dat Tumble ’n Dry voor de lente en zomer van 2013 een babylijn op de markt gaat brengen, met de naam Lo.
Kindermodemerk Tumble ‘n Dry is volgens eigen zeggen stoer, betaalbaar en hip. In juli 2007 was het merk voor het eerst te koop. In augustus vorig jaar nam Varova Investments een meerderheidsbelang in het merk, om internationale groei mogelijk te maken. Momenteel is het label buiten Nederland ook verkrijgbaar in Scandinavië, België, Duitsland, Spanje, Oost-Europa, Canada, Japan, Libanon, Zwitserland en Rusland.
Het label heeft een eigen winkel in Bataviastad in Lelystad. Ook verzorgt Tumble ’n Dry het gehele proces rond het merk Gsus Junior, onderdeel van Gsus Sindustries.