• Home
  • V1
  • Leads
  • Tumble ’n Dry vernieuwt huisstijl

Tumble ’n Dry vernieuwt huisstijl

bezig met laden...

Scroll down to read more

Leads

Het vijf jarig jubileum van het Nederlandse kindermodelabel Tumble 'n Dry werd al gevierd met steun aan de stichting Stop Kindermisbruik - van cultureel antropoloog Arjan Erkel en voetbalvrouw Yolanthe Sneijder Cabau - nu heeft het

label ook de koers gewijzigd. Resultaat: een nieuwe huisstijl, website en logo.

Het

logo met de hoekige letters, waarbij de letter 'n' in een vierkantje staat, is vervangen door een vierkant met een rondje er in, waaronder de letters 'Tumble 'n Dry' prijken. 'Een frisse persoonlijkheid,' noemt het merk de nieuwe stijl. De reden voor de verfriste vormgeving: "Tumble ’n Dry is in vijf jaar uitgegroeid tot een internationaal kinderkledingmerk. Het bedrijf vond dit het juiste moment om de ingezette branding strategie verder te ontwikkelen.”

Het van oorsprong Amersfoortse bedrijf wil zich de komende jaren verder ontwikkelen als specialist op het gebied van kinderkleding. Een uitgebalanceerd merkenportfolio, posities in twaalf Europese landen en een sterk design- en ontwikkelteam moet de basis vormen voor verdere groei in het kindermodesegment.

De nieuwe stijl moet vooral 'tijdloze eenvoud' uitstralen. De huisstijl combineert natuurlijke kleuren en materialen met frisse tinten. Ook de namen van de collecties zijn veranderd. Mode voor kinderen van twee tot tien jaar - maat 92 tot 140 - heet vanaf nu Mid. Kinderen die in maat 116 tot 176 passen, kunnen terecht bij de collectie genaamd Hi. Aan het begin van de zomer werd al bekend dat Tumble ’n Dry voor de lente en zomer van 2013 een babylijn op de markt gaat brengen, met de naam Lo.

Kindermodemerk Tumble ‘n Dry is volgens eigen zeggen stoer, betaalbaar en hip. In juli 2007 was het merk voor het eerst te koop. In augustus vorig jaar nam Varova Investments een meerderheidsbelang in het merk, om internationale groei mogelijk te maken. Momenteel is het label buiten Nederland ook verkrijgbaar in Scandinavië, België, Duitsland, Spanje, Oost-Europa, Canada, Japan, Libanon, Zwitserland en Rusland.

Het label heeft een eigen winkel in Bataviastad in Lelystad. Ook verzorgt Tumble ’n Dry het gehele proces rond het merk Gsus Junior, onderdeel van Gsus Sindustries.