• Home
  • V1
  • Leads
  • We Fashion breidt uit met sportkleding

We Fashion breidt uit met sportkleding

bezig met laden...

Scroll down to read more
Leads

Internationale retailers als Weekday, Mango, H&M en Bershka lanceerden eerder al een kledinglijn om in te sporten. Nu komt ook de Nederlandse modeketen We Fashion met een sportcollectie. Het bedrijf richt zich in eerste instantie op mannen, met een capsule collectie.

De sportcollectie voor mannen van We Fashion draait niet alleen om uiterlijk vertoon. Het bedrijf zegt dat de collectie zo is ontworpen dat de sporter optimaal kan presteren. Volgens We Fashion bestaat de collectie uit stylish active gear die past bij alle exercise needs, zowel voor als na de work out.

De We sportswear collectie is een capsule collectie. De lijn bestaat uit T-shirts, shorts, een lange sportlegging, bodywarmer en regenjas in zwart en grijs met wit en neon groen als accentkleuren. De lijn wordt in januari gelanceerd. Prijzen van de items lopen van 19,95 euro tot 59,95 euro.

Modeketens storten zich massaal op sportmode

Buitenlandse retailers kwamen eerder al met een sportlijn met als doel functionaliteit van sportkleding te combineren met de modetrends van het moment. Zo vroeg Weekday vorig jaar het jonge, Zweedse talent Nhu Doung om een sportmodelijn te ontwikkelen. Volgens haar bestaat het resultaat uit ‘sportieve doch elegante kledingstukken’ in zwart, wit, neon, zilver en pasteltinten.

Ook H&M zag eind vorig jaar dat sport een steeds grotere rol inneemt in de maatschappij. Geselecteerde winkels wereldwijd verkopen nu activewear voor mannen, vrouwen en kinderen, zoals: winddichte en waterafstotende hardloopjacks, yogakleding, tennisbroekjes en beschermende fleecejassen. In 2012 breidde H&M de sportlijn al met yoga-, hardloop-, fitness-, fiets- en vrijetijdskleding uit. Daar kwam later skikleding bij.

De hype rondom sportmode is ontstaan in aanloop naar de Olympische Spelen in London in 2012. Ontwerpers als Stella McCartney, Karl Lagerfeld, Miuccia Prada en Ralph Lauren lieten zich allen inspireren door het festijn en sport-minded labels als Alexander Wang en 3.1 Phillip Lim zijn al een tijdje en vogue met als gevolg dat sportkleding een grote trend op modeblogs en de straat is geworden.