• Home
  • V1
  • Leads
  • Wehkamp krijgt een Belgische site

Wehkamp krijgt een Belgische site

bezig met laden...

Scroll down to read more
Leads

Het Nederlandse online warenhuis Wehkamp zet zijn eerste stappen in het buitenland. Na 63 jaar enkel op de markt in Nederland actief te zijn geweest, krijgt de webwinkel ook een Belgische variant. Het bedrijf kiest voor een gefaseerde introductie van de website in België. De testversie

van de site wordt dit jaar - medio oktober - nog gelanceerd.

Met meer dan 1200 merken op de testsite hoopt het moederbedrijf van Wehkamp, RFS Holland Holding, binnen drie jaar in de top drie van de beste Belgische online winkels te komen.

Er is bewust niet gekozen voor een assortiment met miljoenen artikelen. Als argument geeft het bedrijf dat klanten geen zin hebben om door een enorm aantal artikelen te zoeken naar een geschikt kledingstuk. Wehkamp zoekt naar lokale Belgische merken om beter aan te sluiten bij de wens van de consumenten.

De klantervaringen van de testsite worden gebruikt om Wehkamp.be verder te optimaliseren. Na de eventuele aanpassingen, gaat de volledige versie van de webwinkel online met een assortiment van ruim 150.000 artikelen. Net als in Nederland worden de producten aangeboden in verschillende categorieën: mode; huis, tuin en do it yourself; elektronica; entertainment en huishoudapparatuur; sport en vrije tijd; beauty en wellness. Op de Belgische website heeft het bedrijf een formulier geplaatst. Consumenten kunnen zich via dit formulier aanmelden en op de hoogte blijven van de ontwikkelingen binnen de Belgische Wehkamp.

Wehkamp wil 150.000 artikelen aanbieden in België

Sinds het begin van deze maand heeft Wehkamp.nl een extra bezorgdag. Consumenten kunnen hun bestellingen zes dagen per week laten bezorgen. Pakketjes die in het weekend besteld zijn, kunnen nu op maandag al in de bus liggen. De bezorg- en retourservice, waaronder de 6-daagse bezorging, geldt voor nagenoeg alle producten. Wehkamp overlegt met logistieke partners DHL en PostNL om dit ook in België te kunnen doen. Of dit meteen vanaf de lancering van de nieuwe site mogelijk is, durft het bedrijf nog niet te zeggen.

In 2008 ging Wehkamp over van postorderbedrijf naar een volledig online warenhuis. Het bedrijf was op dat moment al dertien jaar online. De onderneming was een van de eerste bedrijven in Nederland met een webshop. “Met de online ervaring die we met Wehkamp.nl de afgelopen 20 jaar hebben opgedaan en de internationale ervaringen via Fonq, een van onze andere dochterbedrijven, ben ik ervan overtuigd dat ook wehkamp.be een succesvolle introductie gaat krijgen", aldus Gert van de Weerdhof, CEO van RFS Holland Holding in het persbericht.