• Home
  • V1
  • Leads
  • Zantman Modegroep koopt A-rticles

Zantman Modegroep koopt A-rticles

bezig met laden...

Scroll down to read more

Leads

Zantman Modegroep heeft het merkenrecht van dameslabel A-rticles overgenomen van de Secon Group. Dat heeft het bedrijf bekend gemaakt. A-rticles zal opnieuw in de markt worden gezet. "We zijn zeer verheugd met deze aankoop. A-rticles is

al sinds jaar en dag een begrip in de modewereld voor zowel detaillist als consument. Het label past perfect binnen ons huidige portfolio," zegt directeur Pascal Zantman in het persbericht.

A-rticles werd vijf jaar geleden van de markt gehaald. Secon zette in 2005 de productie en verkoop van het merk stop om zich te concentreren op de twee andere damesmodemerken van de groep: Turnover en Anotherwoman. De wintercollectie 2005/2006 was de laatste collectie van A-rticles die door Secon werd uitgeleverd.

Inmiddels

is de merkenporfolio van Secon Group verder uitgekleed. Secon was ooit één van Nederlands grootste modebedrijven met merken als G-star, Arrow, Anotherwoman, Turnover, Issue, Easy Comfort, Gentiluomo, Creenstone en Performen' s. In 2006 werd Secon overgenomen door investeringsmaatschappij Fashion Fund 1. Op dat moment had het bedrijf nog vier merken in huis: Turnover, Anotherwoman, Arrow en Creenstone. In 2009 werd Anotherwoman stopgezet en in juni 2010 werd het merk Turnover aan de Veldhoven Group verkocht. De Nederlandse licentie van het merk Arrow is afgelopen zomer overgenomen door Philips-Van Heusen (PVH). Voor zover bekend wordt nu alleen jassenmerk Creenstone nog door Secon voortgezet. Directeur Ronny Lemmens heeft het bedrijf eind mei verlaten.

De namen Secon en Zantman zijn historisch met elkaar verbonden. Frans Zantman, eigenaar van de toenmalige Zantman Modegroep, richtte in 1987 damesmerk Turnover op met Marian Wigger als creatief directeur. Na een management buy-out in 1992 werd de naam van de groep veranderd in Secon Group. In 1995 werd de huidige Zantman Modegroep opgericht dat is gespecialiseerd in damesmode in het midden- en hoogsegment. Het bedrijf voert labels als Enelle, Passport en PRC en de licentie van Mart Visser prêt-a-porter.