• Home
  • V1
  • Show
  • Nieuwe verkooppunten Zoe Karssen

Nieuwe verkooppunten Zoe Karssen

bezig met laden...

Scroll down to read more

Show

Het label van de Nederlandse ontwerpster Zoe Karssen is met ingang van de lente/zomercollectie voor 2011 verkrijgbaar bij het luxe warenhuis Harrods en de winkelketen Harvey Nichols te Engeland. Ander nieuws is dat de ontwerpster een samenwerking is aangegaan met de Britse keten Matches en dat haar label vanaf dit seizoen wordt vertegenwoordigd door het Engels-Australische agentschap ‘Live Fashion’ met showrooms in Londen, Melbourne en New York. Live Fashion is mede verantwoordelijk voor het commerciële succes van Cheap Monday, Sass & Bide, Ksubi en Karen Walker.

Een jaar na oprichting heeft Zoe Karssen verkooppunten in elf landen: Nederland, Engeland, Australië, Scandinavië, Amerika, Frankrijk, Duitsland en Canada. Hoogtepunten van dit seizoen zijn naar eigen zeggen de nieuwe verkooppunten L'Eclaireur in Parijs, die voor de vierde keer op rij is uitgeroepen tot beste retailer wereldwijd, en Liberty's in Londen, het gerespecteerde Engelse warenhuis dat in 1875 haar deuren opende. Sinds november ligt de wintercollectie van Zoe Karssen bij L'Eclaireur en Liberty's in de schappen.

Het T-shirt dat Karssen voor Matches heeft ontworpen is eind december verkrijgbaar. De tekst leest ‘Diamonds Are A Girl's Best Friend’. Het ontwerp kost 69,99 pond (75 euro). Matches heeft dertien filialen in Londen. De samenwerking is vooralsnog eenmalig.

De collectie van Zoe Karssen bestaat uit T-shirts en sweaters met print. Verkoopprijzen zijn 59,95 en 99,95 euro. Het label heeft een webwinkel, maar is ook te koop via Welikefashion.com. Leuk is dat de ontwerpster een blog bijhoudt.