Lidl lanceert kledinglijn voor ambitieuze sporters
bezig met laden...
Lidl zet verder in op kleding. Vorige maand kwam de supermarktketen met een denim collectie, nu lanceert het een nieuwe lijn in sportkleding.
Met de nieuwe sportlijn, genaamd Crivit Pro, richt Lidl zich op 'ambitieuze atleten die veel van zichzelf eisen'. De collectie is nu al beschikbaar in de Duitse webshop, maar ligt eind april en begin mei ook in de winkels van Lidl. Het gaat om sportkleding in de categorieën hardlopen, fietsen, skiën en wellness. Prijzen liggen op het gebruikelijke niveau van Lidl. Zo verkoopt het een triatlon pak voor 19,99 euro. De supermarktketen voegt tot eind oktober nieuwe producten aan de collectie toe.
Om de sportlijn te promoten heeft Lidl de handen ineen geslagen met triatleet Faris Al-Sultan, de Ierse rugbyspeler Alan Quinlan en de Belgische wielerploeg Etixx-Quick-Step. Op de website van Crivit Pro kunnen sporters terecht voor een trainingsschema dat is samengesteld door Al-Sultan. Er zijn schema’s beschikbaar voor hardlopers die oefenen voor de marathon en voor wielrenners.
Ook op Instagram pakt Lidl actief uit met zijn nieuwe merk. Crivit Pro heeft een eigen account en spoort volgers aan om hun passie voor sport te delen via de hashtag #whatittakes. Het account is sinds vier weken online en telt nu 4.566 volgers.
Wanneer de sportlijn van Lidl in Nederland en België beschikbaar is, is nog niet bekend.