Artikelen door Marije Bette
Marylise & Rembo Fashion Group debuteert op Barcelona Bridal Fashion Week
bezig met laden... - Mode | Interview
Een spannende dag voor de Marylise & Rembo Fashion Group. Vandaag presenteert de groep, eigenaar van de twee bruidsmodemerken Marylise en Rembo Styling, als eerste Belgische bedrijf hun nieuwe collectie op de planken van Barcelona Bridal Fashion Week, het grootste bruidsevenement in Europa. “Dit kan een behoorlijke impact hebben op onze positie...
Lidl lanceert kledinglijn voor ambitieuze sporters
bezig met laden... - Mode
Lidl zet verder in op kleding. Vorige maand kwam de supermarktketen met een denim collectie, nu lanceert het een nieuwe lijn in sportkleding. Met de nieuwe sportlijn, genaamd Crivit Pro, richt Lidl zich op 'ambitieuze atleten die veel van zichzelf eisen'. De collectie is nu al beschikbaar in de Duitse webshop, maar ligt eind april en begin mei...
Patrizio di Marco en Dolce & Gabbana toch geen match
bezig met laden... - Mode
Patrizio di Marco voegt zich toch niet bij Dolce & Gabbana. Begin dit jaar werd er volop gespeculeerd over een mogelijke toetreding van Di Marco tot het bestuur van het Italiaanse modehuis. Dat plan is nu van de baan, zo stellen bronnen dichtbij de deal. De bronnen melden aan WWD dat Dolce & Gabbana en Patrizio di Marco toch geen match worden....
Marks & Spencer verlegt focus van merk naar producttype
bezig met laden... - Retail
Marks & Spencer gaat teams in womenswear voortaan indelen op productcategorie en niet meer op merk. Waar een inkoper eerst alleen kleding van het merk Autograph inkocht, is hij of zij nu verantwoordelijk voor alle producten en merken in de categorie knitwear. Met de verandering hoopt M&S beter in te kunnen spelen op de vraag van consumenten. De...
Chanel meest invloedrijke merk in China
bezig met laden... - Mode
Frans modehuis Chanel is het meest invloedrijke mid-to-high end merk in China. Dat blijkt uit onderzoek van modeplatform Luxe.co. Met een score van 95,8 laat Chanel concurrenten als Louis Vuitton en Dior achter zich. Luxe.co stelde een lijst samen van de 100 meest belangrijke merken in fashion en lifestyle. Daarbij keek het naar de...
Rechter geeft Adidas ongelijk in zaak tegen Puma
bezig met laden... - Business
Puma mag de schoenen uit de NRGY-serie gewoon blijven verkopen. Dat heeft de rechter in Düsseldorf besloten. Adidas sleepte Puma voor de rechter omdat de zolen van de serie schoenen te veel zouden lijken op de zolen van de Boost-schoenen van Adidas, schrijft Reuters. Adidas meende dat concurrent Puma het patent van zijn merk schond. Beide merken...
‘Weinig verbeteringen in duurzaamheid en arbeidsomstandigheden Nederlandse kledingmerken’
bezig met laden... - Mode
Bijna drie jaar nadat in Bangladesh kledingfabriek Rana Plaza instortte, hebben Nederlandse kledingmerken nog maar weinig stappen gezet in het verbeteren van de duurzaamheid en arbeidsomstandigheden bij de productie in lagelonenlanden. Dat stelt vergelijkingssite Rank a Brand tegenover Nieuwsuur. De organisatie vraagt zich af of het onlangs...
Bol.com verwacht miljardenomzet
bezig met laden... - Business
Bol.com denkt komend jaar de grens van 1 miljard euro aan consumentenomzet te passeren. Dat is bijna drie keer zoveel omzet als in 2012. Investeringen in het assortiment, productinformatie en de bezorgopties moeten de webwinkel daarbij helpen. Dat heeft Dick Boer, CEO van moederbedrijf Ahold, laten weten bij de aandeelhoudersvergadering. In 2015...
Moschino toont mannen- en vrouwencollectie in Los Angeles
bezig met laden... - Mode
Italiaans modehuis Moschino gaat haar Resort vrouwencollectie en spring 2017 mannencollectie op de catwalk in Los Angeles tonen. Op 10 juni zijn de collecties gezamenlijk te zien tijdens Made Los Angeles. De show is ook toegankelijk voor publiek. Het betreft een thuiswedstrijd voor creatief directeur Jeremy Scott, die zo’n tien jaar in de...
Primark ziet omzet met 7 procent stijgen door winkelopeningen
bezig met laden... - Business
Primark heeft een goed halfjaar achter de rug. In de eerste helft van het financiële boekjaar, eindigend op 27 februari 2016, zag de fast fashion keten zijn omzet met 7 procent stijgen (5 procent met wisselkoerscorrecties). De stijging is vooral toe te schrijven aan een toename van aantal vierkante meters, zo maakte moederconcern British Foods...